Een andere kant van Bangkok en salsa dansen!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miranda - WaarBenJij.nu Een andere kant van Bangkok en salsa dansen!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miranda - WaarBenJij.nu

Een andere kant van Bangkok en salsa dansen!!

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

07 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Na een avond stappen op Khao San Road slaap ik lekker uit voordat ik geniet van mijn Thaise ontbijt met koffie (jeejj) en een verse vruchtensap. Met de tuktuk op pad naar het paleis, althans dat dacht ik, haha. Veels te veel betaald voor de tuktuk om bij het paleis te komen die gesloten is. Bummer… dan maar verder rijden naar een tempel, onderweg rijden we door een sloppenwijk waar de armoede een verschrikkelijk aanzicht is. Deze stad is in mijn beleving het toppunt van tegenstellingen. Aan de ene kant torenhoge gebouwen, luxe auto’s, fancy bars en mooie winkels…. Aan de andere kant veel thaise mensen die op straat maar iets proberen te verkopen om aan het eind van een lange werkdag a 12 uur naar huis te gaan met een habbekrats. De paar cent die wij weggooien aan kleingeld is voor deze mensen een dagloon. Bizar als je daar over nadenkt… veel zwervers, bedelaars (zelfs met kleine kinderen en/of ontbrekende ledematen), vuil op straat, ratten op straat, kabels die in de lucht hangen met een stukje ducktape… ongelooflijk. Wat is de wereld toch oneerlijk verdeeld.... Ik kom aan bij de overstap plaats naar de tempel, waar mij een naar gevoel bekruipt. Een smal steegje vol vuilnis met niet bepaald vriendelijke mannen die natuurlijk naar de tuktuk staren waar ik als toerist in zit. Hmm… toch maar omdraaien en terug naar het hotel, op dat moment zet ik mijn avontuurlijkheid aan de kant en ga ik weer lekker terug waar de tuktuk chauffeur dankbaar gebruik van maakt en natuurlijk wat extra rekent voor de terugweg. Ach, zo zij het.
Na een lekkere douche besluit ik mijzelf te trakteren om een heerlijke Thaise massage van 1 uur, wow!! Dat is een hele ervaring haha Aan alle kanten wordt ik uiteen getrokken, dubbelgevouwen, knieën in mijn rug en voordat ik het mij realiseer loopt er een kleine Thaise over mij heen hahahaha
Heerlijk!!! Echt een aanrader, ik voel mij als herboren en ben klaar voor een avond salsa, eindelijk!!

Aangekomen bij Zaks Wine Pub, bestel ik een Mojito en wat mij betreft kan de avond beginnen! Voordat ik het weet heb ik een hele groep nieuwe vrienden en de avond van mijn leven, want tjah… LOVE TO DANCE!! <3 Na de salsa party springen we met z’n allen in een taxi op naar een nachtsnack en gezellige gesprekken. Wat een topavond!

Vandaag met twee salsa vrienden de stad in geweest, op naar China Town! Super leuke dag gehad en veel gezien, wederom veel rijkdom en armoede door elkaar, maar prachtige gebouwen, een shop walhalla en na een hoop goede gesprekken en een hoop gezelligheid weer terug naar het hotel. Ik kom vast te zitten in het verkeer en het duurt een eeuwigheid voor mijn gevoel voordat ik terug ben, nog even snel een boodschap doen en m’n was ophalen bij de wasserette voordat ik het hotel inloop.

Nu lekker aan het eten en m’n blog bijwerken!
Foto’s kan ik helaas nog steeds niet uploaden (grom…) maar dat houden jullie tegoed!

Liefs Miranda

  • 07 Maart 2015 - 16:44

    Pa:

    Wat een belevenissen zeg.... je hebt dat avontuurlijke en vrije vast van Paul overgenomen. Die red zich overal en nergens en weet altijd zijn weg te vinden. Leuk te horen dat je een leuke salsa avond hebt gehad.
    Groetjes

  • 08 Maart 2015 - 23:23

    Patricia:

    Hallo lieverd,
    De genen van oma de K. zijn toch nog zichtbaar.. Hoewel ze dat zelf natuurlijk niet toegeeft!
    Spannend hoor! Ik ben nieuwsgierig hoe het verder gaat. Liefs Patricia

  • 10 Maart 2015 - 15:49

    Miranda :

    Dank je wel pap en Patricia! Heerlijk die avonturen :-) Ik moet het toch van iemand hebben in de familie, hahaha.

  • 10 Maart 2015 - 21:02

    Robbert:

    Nu al salsa? Doe je snel! Leuk! Nog ff en je kan zelf overweg met een tuktuk

  • 11 Maart 2015 - 16:10

    Miranda :

    whahahaha Ja rob, was heerlijk om weer te dansen! Het zit er voorlopig niet meer in denk ik :-) Haha ze rijden als gekken die tuk tuk chauffeurs dus dat moet ik ook best kunnen lol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 5719

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 26 Mei 2015

Mijn reis door Azie

Landen bezocht: