Een eerste indruk van Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miranda - WaarBenJij.nu Een eerste indruk van Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miranda - WaarBenJij.nu

Een eerste indruk van Bangkok

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

05 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Daar gaan we dan…. Met KLM naar Bangkok!! Yeaahh 
Terwijl de Noorse man naast mij in het vliegtuig mij uitgebreid van tips voorziet kijk ik rustig een filmpje terwijl de stewardessen ons voorzien van een hapje en drankje, gevolgd door een maaltijd, nog een drankje en dan is het tijd om te slapen. Na 10 uur vliegen worden we wakker gemaakt voor het ontbijt met een serie en na 11 uur zijn we dan eindelijk in Bangkok! Bij de douane gaat alles vrij vlot en gelukkig… daar is mijn backpack! :-) Nog even wat geld pinnen en op naar de taxi.

Na 40 minuten gereden te hebben, komen we aan bij mijn bestemming “Rambuttri House”, althans dat dacht ik…. De taxi chauffeur zei mij naar beneden te lopen langs het water, daar zou mijn hotel zijn. Dus ik, prima.. loop naar beneden en ja hoor…. Terwijl ik druk om mij heen kijk op zoek naar het hotel, let ik dus niet op de straat, struikel en val op de grond :-S daar lig je dan… languit op straat!! Bam! Mensen keken om, maar waarschijnlijk meer om het feit dat ik languit op de grond lag te lachen hahahaha echt weer wat voor mij :-) Opgekrabbeld loop ik verder naar het hotel, maar deze kan ik niet vinden.
Tjah… daar loop je dan… in “the middle of nowhere” met je backpack terwijl het zweet van je rug afloopt (bij wijze van spreken) ;-) Gelukkig kom ik een man tegen uit Zwitserland die Thailand inmiddels als thuis ziet en mij god zij dank mee naar mijn hotel loopt. Na zo’n 20 minuten verder vraag ik mij af hoe ik het hotel ooit had gevonden zonder deze man want het hotel was niet echt bepaald om de hoek! Ik wilde hem bedanken met een drankje maar hij moest weer verder, dus gedag gezegd en ingecheckt in het hotel.

De kamer is klein, maar schoon, met airco en na uitgebreide inspectie zonder kakkerlakken, dus ik spring een gat in de lucht! :-)

Een heerlijke douche verder ga ik op zoek naar wat te eten. Op Khao San Road vind ik een mooi terras, en terwijl ik daar heerlijk geniet van een drankje en het uitzicht van de vele mensen die mij passeren schuift er een man aan uit Finland. Na een kort gesprekje laat hij mij het beste “streetfood-stalletje” zien waar ik Phattai met ei bestel, HEERLIJK!! Ik ben nu al verlieft op het eten en dat voor jawel… 80 cent. Geweldig!
Nog een borrel verder zijn we wel uitgepraat, dus ik ben weer teruggegaan naar het hotel voor een powernap. Echter werd ik pas om 23.30 uur wakker, oeps! Onder het motto; bij twijfel -> doen! Ga ik toch weer de deur uit voor een voetmassage voor de deur, 30 minuten genieten voor maar 4 euro :-) Heerrrrlijk, dat gaan we dus vaker doen! Haha
Na de massage nog een drankje bij het terras voor de deur van het hotel voordat ik weer terug naar bed ga dacht ik, maar voila… voordat ik het wist schoven er 3 braziliaanse gozers aan, super gezellig dus toch nog maar een extra borrel! ;-) Na een avond grappen en grollen weer netjes teruggebracht naar het hotel waar ik heerlijk in slaap val, wat een dag!

Na heerlijk uitgeslapen te hebben van mijn eerste ‘avondje uit’ ga ik op zoek naar wat te eten, het wordt vers fruit (meloen) en een jus d’orange. Daarna op zoek naar een tour bureau om te kijken hoe ik het beste van A naar B kan komen en een kaart van de stad te halen. Op straat kom ik in contact met een man die mij verwijst naar het politiebureau voor ‘eerlijke informatie’ – no khao san road agency lady, very bad very bad – haha Met een kaart in m’n ene hand en m’n tas om m’n schouder wordt ik verwezen naar een tuk tuk – alleen met een geel bordje deze zijn eerlijk mevrouw – die mij voor 80 baht (2 euro) van hot naar her rijd in de stad. Eerst naar een grote gouden buddha, want vandaag is buddha dag dus dat moeten we natuurlijk ook even bekijken. Zingende monniken in oranje gewaden, een aantal toeristen die net als ik foto’s maken van de grote gouden buddha gevolgd door een foto van de tempel, waar twee kleine kinderen aan het spelen zijn. Het kleine meisje wil maar al te graag even kijken op mijn camera en zonder dat we elkaar kunnen verstaan toch even een mooi momentje met zo’n kleine dame :-)
Terug naar de tuktuk chauffeur, al wordt ik onderweg onderbroken door twee schooljongens die graag met mij op de foto willen (bizar, voel mij ineens net zo’n toeristen attractie en moet dan weer om mijzelf lachen omdat ik ook hetzelfde doe) die netjes op mij staat te wachten. Door naar het officiële toeristinformatie bureau verderop in de stad. Daar heb ik een super gave tocht geboekt van 13 dagen vanaf a.s. zondag richting het noorden. Meer informatie volgt later!! 

Daarna door naar “the golden mount” een berg in de stad met prachtig uitzicht en natuurlijk ook met buddha’s in de tempel bovenaan, prachtig aangelegd met planten, stromend water en bloemen. Na een flinke klim ben ik eindelijk boven in de bloedhitte, maar het uitzicht is dan ook echt prachtig!! Je kunt de hele stad zien en na wat foto’s rust ik even uit terwijl ik geniet van het uitzicht.
Een chinese vrouw uit America is zo vriendelijk een foto te maken en zij verteld mij dat zij ook alleen reist, heerlijk die girlpower!! 
Terug naar de tuktuk chauffeur die mij voor het hotel afzet waar ik nog wat eten haal voordat ik mijn eerste blog schrijf.

Morgenavond staat een salsa feest op de planning, zin in!!

Liefs Miranda

PS het internet hier is echt heel slecht, dus foto's volgen later!

  • 05 Maart 2015 - 13:42

    Marielle:

    Wauw hoe lang was je ook alweer weg?
    En nu al zoveel belevenissen! Het klinkt geweldig (ik ben zo freaking jaloers!)
    Hou ons vooral op de hoogte. Have fun met je trip.
    Benieuwd naar je foto's.

    xx

  • 05 Maart 2015 - 14:15

    Stefanie:

    WHAHAHA.... Ik zie je al liggen!! Tja dat 'om de hoek' moet je maar met een korreltje zout nemen. Super tof van die excusie die je gaat doen en.... heerlijk zo'n massage! Dat gaan we vast vaker terug lezen hihi.


  • 05 Maart 2015 - 20:14

    Ruben:

    Gaaf hoor,
    Ik ben blij dat je een netjes hotel hebt zeg en dat blijkbaar het internet daar ook werkt... phew. Gelukkig heb je ook al genoeg aanspraak en zelfs het eten bevalt (tot nu toe ;) )
    Op zich.... Goed begin!
    Begrijp ik dat iedereen daar soort van Engels spreekt?
    Op naar de foto's

  • 05 Maart 2015 - 21:34

    Miranda:

    Uhmm... anderhalve dag ;-) haha ik houd jullie zeker op de hoogte en foto's volgen!! Volgende keer gaan we gwn samen marielle!! # girls on tour :-)
    Jaaaa hillarisch weer steef echt wat voor mij, lol. Vanavond weer n massage gehad ik ben verkocht! Hihi
    Ja ru, genoeg aanspraak hier. Van amerikaan tot thai tot europees, iedereen spreek redelijk engels dus prima te doen ;-) inmiddels al wel n kakkerlak en ratten gezien... iieeuuwww maar daar zal ik van de week nog over schrijven haha

  • 06 Maart 2015 - 09:10

    Johan:

    Kruijffie! Je hebt het tempo hoog zie ik. Leuk om te lezen dat de start meteen goed is. Trouwens nu schrijf je over Pattai....over 7 weken zit je te happen in een gefrituurde spin/slang/krekel..mark my words ;-)

  • 06 Maart 2015 - 12:16

    Helma:

    Schatje!!! Wat super leuk om te lezen!!
    Zo fijn om te lezen dat je zo heerlijk positief bent en geniet!.. K snap je heeelemaal, wel zo fijn als je slaapplek schoon is...!!
    Benieuwd naar je 13 dagen tour! :)
    Enjoy liefje!.. Lees je snel weer! XX

  • 06 Maart 2015 - 22:03

    Jaap:

    Wat nou, salsa in Thailand???Weet je zeker dat het geen Thai sweet chili is????

  • 07 Maart 2015 - 05:19

    Miranda:

    Echt niet Johan! Ze verkopen de insecten hier ook maar "no way" dat ik die ga eten! :-P haha lol
    Dank je wel helma, yeeaahhhh :-)
    Haha jaap, echt salsa dansen en het was super gisteravond! Heerlijk om weer te danaen :-)
    Tot snel weer op n nieuwe blog ;-)

  • 10 Maart 2015 - 20:47

    Robbert:

    Jeetje......wat leuk! Jaloers! En je zit er niet eens een week!

  • 11 Maart 2015 - 16:08

    Miranda :

    Ja rob! Elke dag weer andere avonturen hier, I love it!! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 5738

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 26 Mei 2015

Mijn reis door Azie

Landen bezocht: