Don Det (4000 islands) - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Miranda - WaarBenJij.nu Don Det (4000 islands) - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Miranda - WaarBenJij.nu

Don Det (4000 islands)

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

26 April 2015 | Laos, Thakhèk

De busrit naar Don Det, een van de 4000 eilanden in de Mekong rivier in zuid Laos, is maar 3 uur en aangekomen bij de waterkant stappen we in een bootje die ons naar het eiland brengt. Eindelijk, we zijn op Don Det wiihhooeee!!!

Aangezien we hier een aantal dagen willen blijven gaan we op zoek naar een geschikt guesthouse met een mooi uitzicht over de rivier. Zonsondergang of zonsopgang maakt ons niet zoveel uit, dus we huren een fiets en gaan op pad! De fietsen zijn in beroerde conditie, de remmen doen het niet en de banden zijn zacht, dus het is een grappig gezicht als we met onze zware tassen voor en achter op de fiets stappen en proberen weg te fietsen, hahaha.

Na een aantal bungalows bekeken te hebben zijn we nog niet tevreden, dus besluiten we om naar ‘Mama Lueh’ te fietsen, een guesthouse die op Tripadvisor goed staat aangeschreven. Deze is precies aan de andere kant van het eiland, dus we besluiten maar om door te fietsen. Zo zien we tenminste gelijk het hele eiland en het is een prachtige dag, dus waarom niet!

Op zo’n perfecte dag moet er natuurlijk nog iets misgaan en jawel… als we aan de noordkant van het eiland zijn vliegt de ketting van mijn fiets af! Sta je dan met je zware tassen… hahaha. Aangezien niemand ons wilt helpen zonder een belachelijk bedrag te betalen, laat ik mijn fiets achter en gaan we lopend verder. Onderweg maken we een video van de hele situatie en gieren we het uit van het lachen! Video staat inmiddels al op mijn facebook page voor diegene die daar toegang tot hebben

Aangekomen bij het guesthouse, checken we in, eindelijk we zijn er! De bungalow stelt niet veel voor en moeten het in de bloedhitte met een fan doen, want hier hebben ze natuurlijk geen airco. Maar het grote pluspunt is een prachtig uitzicht op de rivier, hangmatten voor de deur en een prachtige zonsopgang iedere ochtend <3. Ik ben verkocht!

De volgende ochtend gaan we op pad naar het enige zwembad op het eiland voor wat verkoeling en relaxen we daar heerlijk de rest van de dag bij het water, perfect! ’s Avonds willen we naar het dorp op het eiland om daar een drankje te doen met wat mensen die we overdag bij het zwembad hebben ontmoet. Dus snel douchen voordat het donker wordt en met een zaklamp op pad naar het dorp. Helaas worden we halverwege overvallen door een flinke regenbui, dus die borrel zit er niet meer in! Hahaha lopend in de stromende regen terug naar het guesthouse in het (inmiddels geworden) pikkedonker met onze zaklampen in onze hand kunnen we weer als avontuur toevoegen op ons lijstje! Lol

De volgende ochtend voel ik mij niet zo lekker en blijkt dat ik ziek geworden ben. Hoge koorts, overgeven, diaree, hondsberoerd ben ik, bah! Gelukkig wordt ik goed verzorgd door Lori die af en toe wat drinken komt brengen en een droog broodje, zo lief! En na twee dagen zweten in m’n bungalow en niets binnen kunnen houden anders dan een cola op z’n tijd (zelfs water gaat niet goed) besluit ik maar om mij te laten testen voor Malaria en Dengue virus.

De zuster van een ander eiland wordt gebeld door de eigenaar van het guesthouse, want een dokter of ziekenhuis hebben ze hier natuurlijk niet en wanneer ze op de fiets komt aangereden eind van de dag, neemt ze mijn bloed af voor onderzoek. Inmiddels voel ik mij al een stuk beter en is de koorts gezakt en als ik ’s avonds de uitslag krijg, ben ik blij om te horen dat ik okay ben!!

Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten of ziek van het water, geen idee, maar na een aantal dagen voel ik mij weer een stuk beter, dus is het tijd om weer op pad te gaan!

Op naar Cambodia (met hopelijk genoeg wc stops onderweg :-P haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 5741

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 26 Mei 2015

Mijn reis door Azie

Landen bezocht: