Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Miranda - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Miranda - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

23 Maart 2015 | Thailand, Chiang Mai

Na een gezellige busrit van wederom 7 uur komen we aan in Chiang Mai. Jammer genoeg zitten we allemaal in een ander hotel, maar gelukkig is het niet zo ver van elkaar dus na ingecheckt te hebben zoeken Thea, David, Ralf en ik elkaar weer op voor een welverdiende borrel en wat te eten. Mooi moment voor mij om even te ‘klagen’ over het hotel, want dat is niet echt bepaald schoon, bah… een andere kamer had niet veel zin, want die was niet veel beter. Een extra schoonmaak ronde hielp ook niet. Misschien moet ik ze eens een lesje ‘schoonmaken’ geven, want met alleen de lakens verschonen kom je bij mij niet mee weg hahaha Ach, ik zal het ermee moeten doen en ga deze week een jungle tocht doen, dus dat zal vast nog veel erger zijn, lol

Het is zaterdag, dus er is nachtmarkt, leuk! We slenteren lekker over de markt heen en ja hoor, ik heb een leuke jurk gescoord! Blij met m’n aankoop drinken we nog wat voordat we teruglopen naar het hotel.

De volgende dag gaan de mannen de jungle in, dus ik ga met Thea Chiang Mai verkennen en boeken een Thaise massage bij de vrouwengevangenis. Vrij bijzondere ervaring moet ik zeggen! Het is een rehabilitatie programma, dus de gevangenen masseren je. Wanneer zij dit programma goed doorlopen komen ze vrij en mogen ze weer de maatschappij in. Mijn masseuse komt vrij in augustus dit jaar en jullie vragen je vast af; wat is de reden dat ze in de gevangenis zit? Tja… dat vroeg ik mij ook af, maar dat durfde ik haar niet te vragen. Een beetje te persoonlijk naar mijn mening. Je kunt hier overigens al vrij snel gevangenisstraf krijgen, alleen al voor het onteren van de koning krijg je al 3-15 jaar(!) Dat is iets anders dan in Nederland he! Daar sta je met moord al na 3 maanden weer buiten op straat (bij wijze van).

In de middag ga ik op zoek naar een Thaise kookschool, want ik wil graag lessen volgen! Gelukkig vind ik al snel iets met tripadvisor en een stapel flyers uit de lobby van het hotel. Jeeejjj, zin in! Na de boeking zoeken Thea en ik elkaar weer op voor de zondagse nachtmarkt en daar ontmoeten we weer een andere groep internationale reizigers. Gezellig, na wat shoppen schuiven we aan en 3 Thaise hapjes later loop ik terug naar het hotel, morgen weer vroeg op!

Ik spring uit m’n bed, yesss vandaag naar kookles! Ik word opgehaald en de groep bestaat uit 10 mensen, er wordt al aardig gekletst in de bus, leuk! Eerst stoppen we bij een lokale Thaise markt. Onze lerares legt hier uit welke producten hier allemaal te koop zijn en weke rijstsoorten we vandaag gaan gebruiken. We krijgen wat vrije tijd om rond te lopen en foto’s te maken alvorens we doorrijden naar de boerderij buiten de stad. Ze kweken hier zoveel mogelijk zelf en natuurlijk biologisch! Na een rondleiding tussen alle kruiden, wilde tomaten, ananasplanten en bananenbomen gaan we aan de slag. We maken vandaag 5 gerechten, cocosmilk soep, een gele curry, kip met cashews, springrolls en mijn favoriet, mango met ‘sticky rice’. Heeerrrrrlijk!!!! Na een superleuke dag krijgen we een kookboek mee, zodat ik straks thuis ook deze gerechten kan maken, gaaf he!

S’ avonds drink ik met Philippe een borrel in een reggae bar. Ja… kun je het je voorstellen? Aziatische mensen met dreadlocks hahaha, maar de live band is erg goed!! Daarna lopen we door naar een andere bar want David en Ralf zijn weer terug in de stad. Gezellig nog even bijkletsen voordat ik terugga naar het hotel om mij voor te bereiden voor mijn jungle tocht van 3 dagen. Uufff… hoop niet dat ik enge beesten ga tegenkomen en grote spinnen en zo… ieeeuuwwww!!

Wordt vervolgd!

  • 23 Maart 2015 - 11:51

    Denise:

    Hee Miran, echt super leuk om al jou belevenissen te kunnen volgen! Ook je foto's op facebook zijn prachtig, ik ben druk bezig om Jefta over te halen om ook een keer naar Thailand te gaan hihi!
    Als je terugkomt dan kom ik een keer op les bij je, ben benieuwd naar de mango met ‘sticky rice (:
    Doe voorzichtig en ik sta te popelen op je nieuwe avonturen!
    Liefs en dikke knuffel, Denise

  • 24 Maart 2015 - 23:06

    Marielle:

    Dat zijn weer een hoop uurtjes in de bus geweest ;) je bent lekker bezig met al die massages haha.. klinkt idd wel spannend zo op deze manier... ik kan niet wachten op je kookkunst te proberen (zijn die 3 maanden al bijna om, het is saai hier ;)) geniet van de jungle. X

  • 25 Maart 2015 - 18:35

    Ruben:

    Gaaf zeg. Dus dan moet je maar snel een keer bij ons langskomen om te koken.
    Die wegen daar, zijn die een beetje ok? Ik weet van Sri Lanka dat 7 uur over een weg met hobbels geen pretje is. gelukkig is airco daar altijd aanwezig toch?

  • 28 Maart 2015 - 04:56

    Miranda:

    Hi denise, dank je wel meis!! :-) haha ik heb genoeg tops voor jullie straks lol
    Tuurlijk ik heb n receptenboek mee dus dat gaat helemaal goed komen. ..jammie!
    Doe ik!! Xxx

    Hi marielle, ja het zijn veel reisuren maar gelukkig ook genoeg dagen om leuke dingen te zien en te doen :-)
    Als ik terug ben snel n girlsnight plannen met thais food en veeeele verhalen om bij te kletsen!! Eerst maar ns skypen een dezer dagen? Miss you too!! Xxx

    Hi ru, de wegen zijn idd een beetje hobbelig maar tot nu toe gaat alles gelukkig zonder problemen al rijden ze hier wel als gekken! Haha airco in de bus is idd aanwezig dus dat scheelt n hoop ;-)
    Ik kom ook voor jullie koken als ik terug ben gezellig!! Xxx

  • 28 Maart 2015 - 04:56

    Miranda:

    Hi denise, dank je wel meis!! :-) haha ik heb genoeg tops voor jullie straks lol
    Tuurlijk ik heb n receptenboek mee dus dat gaat helemaal goed komen. ..jammie!
    Doe ik!! Xxx

    Hi marielle, ja het zijn veel reisuren maar gelukkig ook genoeg dagen om leuke dingen te zien en te doen :-)
    Als ik terug ben snel n girlsnight plannen met thais food en veeeele verhalen om bij te kletsen!! Eerst maar ns skypen een dezer dagen? Miss you too!! Xxx

    Hi ru, de wegen zijn idd een beetje hobbelig maar tot nu toe gaat alles gelukkig zonder problemen al rijden ze hier wel als gekken! Haha airco in de bus is idd aanwezig dus dat scheelt n hoop ;-)
    Ik kom ook voor jullie koken als ik terug ben gezellig!! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 5729

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 26 Mei 2015

Mijn reis door Azie

Landen bezocht: