Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Miranda - WaarBenJij.nu Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Miranda - WaarBenJij.nu

Sukhothai

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

23 Maart 2015 | Thailand, Sukhothai

Na het ontbijt wordt ik naar het busstation gebracht en na geduldig wachten op de bus (die hier niet echt op de tijd rijden) stap ik in, op weg naar Sukhothai! Onderweg stoppen we voor een lunch en bij het zien van het toilet, lig ik helemaal in een scheur! Een witte pot (soort schotel) op de grond met een gat erin en een bak met water… hmm… niet echt wat ik gewend ben hahaha. Bekomen van het toilet stap ik weer de bus in en na 7 uur kom ik dan eindelijk aan op plaats van bestemming.

Het guesthouse is iets buiten de stad, maar ik krijg een prachtige houten bungalow tussen de bananenbomen, met ruitjes ramen waar de zon prachtig doorheen schijnt. Een schoon huisje met een goed bed en een koelkast, jippie! In het restaurant bestel ik een cordon bleu met frietjes en dat smaakt geweldig na twee weken rijst hahaha.

De volgende ochtend fiets ik naar de stad om daar de bus te pakken naar het oude gedeelte van de stad. Daar aangekomen geniet ik van een verse fruitshake alvorens ik een fiets huur om ook hier alle prachtige ruines te bekijken. De ruines en buddha beelden hier zijn een stuk beter bewaard gebleven dan in Ayutthaya en het park is zeer goed onderhouden. Bizar dat hier ook echt mensen gewoond hebben vroeger. Verzot op de fruitshakes neem ik er nog een voordat ik weer terugga met de bus.

S’Avonds ga ik op stap met mijn franse buren, een stelletje uit Nice. Goed om mijn frans weer een beetje op te halen “c’est ca!” maar in de praktijk is het een hillarisch spel tussen engels, frans, hand en voet gebaren haha Na een rondje gelopen te hebben en de prachtige zonsondergang gezien te hebben, eten we bij een Thais eetstalletje op straat voordat we weer teruglopen.

Als ik wakker wordt van alle krekels, ga ik weer op pad naar de oude stad. Dus hup, weer op de fiets en de rest bekijken. Het is bloedheet hier, dus je moet je voorstellen dat je na 10 minuten al zweet en binnen een uur redelijk doorweekt bent. Vlug de schaduw in waar het kan om wat mooie foto’s te maken! Ik loop over een brug naar een tempel op een klein eilandje en deze tuin is behangen met spreuken en wijsheden op houten latjes aan de bomen. Even een moment van bezinning, terwijl ik op de steiger over het water tuur. Een Thaise vrouw komt aangelopen en begint de vissen te voeren. Ik weet niet wat ik zie..!!! Het wemelt ineens van de vissen die over elkaar heen springen om maar een hapje voer te krijgen, geweldig om te zien!! Ik pak snel mijn camera om dit spektakel vast te leggen en haal ik zelf ook wat voer bij de tempel.

In de avond ontmoet ik Thea uit Zwitserland en David & Ralf uit Duitsland, nog even gezellig kletsen en het blijkt dat zij dezelfde bus hebben morgen naar Chiang Mai, gezellig!

Op naar het noorden, naar Chiang Mai!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 5731

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 26 Mei 2015

Mijn reis door Azie

Landen bezocht: