Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Miranda - WaarBenJij.nu Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Miranda - WaarBenJij.nu

Pai

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

25 Maart 2015 | Thailand, Chiang Mai

De busrit naar Pai is zo’n 3 uur, dus dat is prima te doen. Tenminste… dat dacht ik. De weg is een continue geslinger van de ene haarspeld bocht na de andere. Na 3 uur van links naar rechts geslingerd te hebben stap ik kotsmisselijk uit in Pai en ga ik samen met Carina die ik in de bus heb ontmoet op zoek naar het hostel. Het purle money backpackers hostel is blijkbaar recent verhuisd want het duurt even voordat we het kunnen vinden, haha

Pai ziet er uit als een leuk gezellig dorpje, en er hangt een relaxte sfeer. Top! Het is nu de eerste keer dat ik verblijf in een ‘dorm’, maar na de jungle tocht kan ik alles aan! Hahaha

In het hostel ontmoet ik Jesse en de komende dagen gaan we veelal met z’n drieën op pad. We spelen ’s avonds een potje pool en ik moet zeggen… ik word er al beter in! Grootste lol natuurlijk dat ik er niks van bak, maar ik kom snel op dreef en win ook nog! Wie het laatst lacht….

De volgende dag is het weer tijd voor een wasdag, dus Carina en ik brengen onze kleding weg en huren een scooter. De rest van de dag heerlijk touren door Pai en omgeving. De waterval was niet heel spectaculair aangezien het droogseizoen is, maar de Chinese Markt was wel leuk om te zien. Op de terugweg stoppen we bij een Piranha vijver waar een aantal mensen aan de waterkant hun hengel uit hebben hangen. Tijdens de lunch horen we een kreet en springen natuurlijk op om te kijken wat er gevangen is!

Na het ophalen van de was, rijden we naar de Pai Canyon voor de zonsondergang. Prachtig!! <3 Op de terugweg naar beneden, let ik niet op terwijl het pad ineens in een trap veranderd en jawel… ik struikel en val keihard op de betonnen stenen. Knieën open, been verrekt, teen verrekt… pfff… heb ik weer! De chinese toeristen die voorbij komen schieten gelijkte hulp en van de een krijg ik een desinfecterende creme, van de ander twee pleisters, zo lief! Hinkelend terug naar de scooter en door naar de “hot water springs” want hey… of ik nou kan lopen of niet, ik blijf genieten van m’n reis!

S’avonds na een heerlijk Thais gerecht met ananas/kip/rijst, op naar de Jazz bar die ik al eerder gespot had! Live muziek terwijl je in een hangmat bediend wordt met een fruitshake… life is not bad!
Doordat ik eigenlijk nu niet meer (normaal) kan lopen, boek ik nog een extra nacht, want lopen met een zware backpack zit er nu niet in!

De volgende ochtend maak ik nog graag gebruik van mijn scooter en rijd ik de andere kant van het dorp uit, de heuvel op naar de tempel met een grote buddha. Het is super grijs in de lucht, er zijn vannacht weer veel bomen afgebrand waarschijnlijk, want de lucht brand in je ogen. Helaas geen mooi uitzicht dus, tijd om weer door te rijden! Heerlijk zo op de scooter, in deze prachtige omgeving. Een stop langs de weg bij een “strawberry place” voor wederom een fruitshake (zien jullie het patroon? Ik begin er al verslaafd aan te raken haha).

In de middag lever ik mijn scooter in en Jesse is zo lief om mij terug te rijden op zijn motor naar het hostel. Daar aangekomen pak ik mijn spullen en klim op het dak om de rest van de middag heerlijk bij te komen in een hangmat…. Ondergaande zon… geweldig! Even een momentje voor mijzelf.

Morgen weer door naar Chiang Rai!

  • 26 Maart 2015 - 17:21

    Martin:

    Het valt niet mee he op eigen benen staan........
    Gelukkig heb je niet heel erg geblesseerd.
    Ik kan Paul denk ik wel afbellen voor nood hulp want je red je zo te zien prima.
    Leuk

  • 27 Maart 2015 - 12:26

    RubeN Sandra Joshua En Deborah:

    Heerlijk in je hangmat uitkijken naar de ondergaande zon pppfff we zijn niet jaloers :-)
    Wat super leuk om je zo te volgen
    En zo te lezen geniet je volop
    nogmaals bedankt voor je lieve kaart
    Deborah heeft een geweldige verjaardag gehad
    zet maar vast in je agenda dat als je terug bent Deborah graag een taartje nog met je wilt eten

    dikke kus van ons 4tjes

  • 28 Maart 2015 - 04:34

    Miranda:

    Hoi pa, ik red mij inderdaad prima hier! Haha girlpower!! En er zijn altijd lieve mensen om me heen die willen helpen. Ben inmiddels in Laos, dus op naar nieuwe avonturen! Liefs miranda

    Hi ru/san/joshua/deborah, graag gedaan! ;-) dat klinkt goed haha ik geniet volop hier en ben blij dat het ook goed met jullie gaat! Liefs miranda

  • 06 April 2015 - 15:59

    Marielle:

    Ik hoor een pool avond aankomen! Denk dat we die hangmat en cocktail er dan wel even bij moeten denken...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 5718

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 26 Mei 2015

Mijn reis door Azie

Landen bezocht: