Siem Reap – Angkor Wat tempels - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Miranda - WaarBenJij.nu Siem Reap – Angkor Wat tempels - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Miranda - WaarBenJij.nu

Siem Reap – Angkor Wat tempels

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

12 Mei 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Het initiële plan om met de boot naar Siem Reap te varen is gewijzigd in een busrit, na vele tips van medereizigers aangezien de rivier zo laag staat door het droogseizoen. Volgens de routebeschrijving zou deze rit 3 uur duren, maar nog geen uur onderweg of jawel…. De bus gaat kapot! Hahaha Het is grappig om te zien dat er een hele groep mannen naar de achterkant van de bus staan te staren, maar er voorlopig niks gebeurd. Als een man later op een brommer aankomt met blijkbaar het onderdeel wat kapot is gegaan, kan de bus gelukkig gerepareerd worden en kunnen we weer verder. Uiteindelijk komen we na 7 uur aan in Siem Reap, want de bus is onderweg nog 2x kapot gegaan….

Ik stap de tuktuk in met twee jongens uit de bus en we rijden naar het Luxery Hostel in het centrum. Na het inchecken en een douche loop ik het dakterras op voor een drankje waar ik naast de jongens Sean en Matt ook Amy ontmoet uit de UK. We besluiten een hapje te gaan eten in Bar Street en nog wat drankjes te doen. Na een gezellige avond redelijk op tijd weer terug naar het hostel en naar bed, want morgen vroeg op!

De volgende ochtend staan Amy en ik om 8 uur klaar in de lobby, want we hebben een dag tour geboekt naar Angkor Wat! Een van de 7 wereldwonderen, dus ik heb hoge verwachtingen. We worden opgehaald door onze gids in een mini-van met airco, dus prima geregeld zo!

Aangekomen bij Angkor Wat halen we onze entree tickets en rijden we door naar Angkor Wat zelf. Bussen vol toeristen en massa’s tuktuks staan op de parkeerplaats, dat wordt dus lastig fotograferen..
Angkor Wat is prachtig, maar eerlijk gezegd valt het mij een beetje tegen na mijn hoge verwachtingen. Wellicht doordat het te druk is, of doordat mijn verwachtingen zo hoog waren, maar desalniettemin blij dat ik het heb mogen zien in levende lijve!

De volgende tempels Angkor Thom, Bayon en Ta Promh zijn naar mijn mening veel mooier en ik geniet volop van de energie die er hangt, de rust en alle verhalen van onze gids. De groep is ook erg gezellig dus ik vermaak mij enorm!

Wanneer we bij de laatste tempel aankomen, begint het ineens keihard te stormen en het onweer lijkt elk moment te kunnen inslaan rondom ons. Helemaal doorweekt van de regen rennen we de tempel in en liggen we helemaal in een deuk om dit hilarische gebeuren.

Gelukkig was dit de laatste van de tour, dus we stappen allemaal zeiknat en onder de modder de bus in om weer terug te gaan naar onze hotels. We spreken af om ’s avonds nog een borrel te gaan drinken met de hele groep, maar het is eerst tijd voor een welverdiende warme douche en schone kleding, haha.

Terwijl Amy alvast naar Bar Street is om te gaan eten, eet ik boven in het restaurant wat zodat ik nog wat foto’s kan uploaden en berichten kan beantwoorden. Ik heb twee nieuwe ‘room mates’ Tarik en Donald uit de USA, dus ik nodig hen ook uit om naar Bar Street te komen later.

Wanneer ik aankom bij bar ‘Tempel’ in Bar Street, is er nog een traditionele khmer dans show bezig terwijl we proosten met de hele groep op een leuke dag bij Angkor Wat! Na een aantal drankjes gaan we naar beneden om zelf ook nog een dansje te wagen op de dansvloer waar Tarik en Donald inmiddels ook bij zijn aangeschoven.

Na een gezellige avond zeggen we elkaar gedag en wisselen we contactgegevens uit voor de foto’s. Wat een leuke mensen uit Hong Kong, Argentinië, UK, Duitsland, USA, Turkije en Vietnam!

Aangezien het redelijk laat is geworden, besluit ik de volgende dag lekker rustig aan te doen en loop wat rond door de stad. In de avond ga ik met Amy wat eten bij een zeer goede Italiaan waar we als prinsessen behandeld worden (altijd goed) en kletsen we gezellig onder het genot van goed eten en een drankje. Na het eten op tijd naar bed, want ik heb een tuktuk geregeld voor de zonsopgang bij Angkor Wat om 5.00 uur (aii vroeg!)

Als ik om 4.30 uur mijn bed uit strompel op zoek naar mijn kleding en m’n tandenborstel vraag ik mij af waar ik aan begonnen ben…. Ik als ‘niet-echt-bepaald-ochtend-mens’ zit dan uiteindelijk om 5.00 uur stipt in de tuktuk die al klaarstaat om mij op te halen.

De rit naar de tempels is heerlijk, het is nog pikkedonker en de temperatuur is perfect. Aangekomen bij de tempel Angkor Wat zoek ik een mooi plekje op voor het bekijken van de zonsopgang. Ik hoef niet te denken dat ik de enige ben die vroeg is opgestaan, want ook om 5.00 uur stikt het van de mensen, haha.

De zonsopgang is werkelijk prachtig en na het maken van genoeg foto’s loop ik weer terug naar de tuktuk om de Bayon tempel nog een keer te bezoeken. Nu ik de kans nog heb zou ik hem ook graag willen bekijken zonder onweer en zware regenbuien, haha.

Terug bij het hostel duik ik nog een uurtje mijn bed in voordat ik uitcheck en de tuktuk weer instap naar het vliegveld. Op naar Bangkok voor 2 avonden salsa dansen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 5703

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 26 Mei 2015

Mijn reis door Azie

Landen bezocht: