Thakhek - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Miranda - WaarBenJij.nu Thakhek - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Miranda - WaarBenJij.nu

Thakhek

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

13 April 2015 | Laos, Thakhèk

Op aanraden van een vriend van Lori, besluiten we Vientiane te verlaten en de bus te pakken naar Thakhek. De busrit was… bijzonder… tv aan met muziek zo ontzettend hard dat je elkaar niet eens kunt verstaan, flitsende disco lichten op de bus en een chauffeur die duidelijk opgewonden raakt van zijn toeter, want hij kan er niet vanaf blijven :-S

Maar goed, eenmaal op plaats van bestemming en wederom een gevecht te hebben gehad met een tuktuk chauffeur worden we afgezet in het centrum van Thakhek. Uitgeput en uitgehongerd gaan we eerst op zoek naar een restaurant voor eten en natuurlijk…. WIFI! Haha

In het restaurant komen we in gesprek met twee andere backpackers en voordat we het weten zit de tafel vol met backpackers uit alle landen en delen we alle tips, gezellig! Een koppel nodigt ons uit mee te lopen naar hun guesthouse wat om de hoek is, wat ons op dat moment als muziek in de oren klinkt. Na zo’n lange dag hebben we geen zin meer om stad en land af te lopen dus “prima”!

Aangekomen in het guesthouse accepteren we de kamer, al zijn we er niet blij mee… de muren zitten vol schimmel, de badkamer ziet er niet uit, geen ramen…pffff… maar hey, we zijn er, we hebben een bed, we kunnen douchen en er is airco, dus prima voor nu.

De volgende ochtend gaan we op pad naar het toeristenbureau omdat we met scooters een 3-daagse loop willen rijden door de omgeving. De beste jongen raad ons af om de loop nu te doen, gezien de warmte en de stof/rook in de lucht. Balen! Dan maar een scooter huren om naar de buddha cave te gaan die redelijk in de buurt is.

Dus op naar de scootershop en binnen no time zitten we dan op onze oranje en gele scooter en rijden we de stad uit richting de bergen. Jeeeejjj wat een vrijheid op zo’n scooter, heerlijk! De omgeving is werkelijk prachtig en we stoppen dan ook regelmatig om een foto te maken. Wow, zo mooi!! Aangekomen bij de ingang tot de buddha cave worden we verplicht een sarong om te doen, dus “fashionable Laos style” lopen we naar boven waar de grot echt prachtig gelegen is, wow!!

We klimmen naar boven om de buddha cave te zien en daar hangen duidelijke borden “verboden foto’s te maken”. De grot staat vol met buddha beelden en je kunt zelfs naar beneden kijken naar de grot waar je de vissen ziet zwemmen in het heldere water. Eigenwijze Lori besluit toch stiekem wat foto’s te maken en ja hoor…. Uit de categorie “buddha straft meteen”… wanneer ze uit de grot klimt scheurt ze haar broek open!!! Whahahahaha we komen niet meer bij van het lachen en haasten ons snel giegelend terug naar de scooters.

Op de terugweg nog wat foto’s en filmpjes van de zonsondergang achter de prachtige bergen en moeten we bijna slalommen om de wilde koeien heen die hier gewoon los over de weg heenlopen. Lol! Terug in de stad rijden we nog een rondje en bekijken we de zonsondergang aan de Mekong rivier waar we Thailand aan de overkant zien liggen. Een prachtige ronde roze bal in de lucht die langzaam wegzakt achter de wolken.

Je gelooft het niet, maar als Lori weer op de scooter stapt gilt ze naar mij “Miranda, shit ohw shit,you have to help me” Jaaaa hoor…. Haar broek is verder open gescheurd en hangt nu zo ver open dat je recht naar binnen kunt kijken!! Whahahahahaha wederom gieren we het uit van het lachen!!

Dus als goede vriendin brengen we de scooters terug en loop ik een beetje vreemd achter haar om het gat te verbergen haha wat een dag! Terug in het hotel nog steeds geen internet, vandaar dat mijn blogs een beetje vertragen met uploaden. Morgen naar Pakse!

• 19 April 2015 - 13:05

Marielle:

hahaha budha straft meteen! Te grappig...