Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Miranda - WaarBenJij.nu Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Miranda - WaarBenJij.nu

Chiang Rai

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

25 Maart 2015 | Thailand, Chiang Rai

Het is weer tijd om door te trekken en ik pak de bus naar Chiang Rai, wat wederom een uurtje of 6 duurt. Ach, je raakt eraan gewend en het geeft je wat tijd om te lezen in m’n lonely planet, muziek te luisteren en wat bij te slapen.

Aangekomen in Chiang Rai pak ik de tuktuk naar het hostel. Ik stap in en heeft blijkbaar geen idee waar ik heen moet, want hij stopt eerst bij een andere tuktuk chauffeur om de weg te vragen. Dan rijd hij vervolgens de hoek om, stopt bij een ander guesthouse, waar hij gebaard dat ik moet uitstappen. Ik leg nogmaals uit dat ik naar het hostel moet wat ik geboekt heb en vraag hem mij daarheen te brengen zoals afgesproken. Uiteraard werd dit een grote discussie en mijn ergernis liep zo hoog op, dat ik maar besloot hem te betalen voordat ik hem de tuktuk uit sleur… grrrrrrr

Dus lopend op zoek naar wifi om te kijken waar mijn hostel nou eigenlijk zit. Gelukkig niet ver, dus lopend naar het hostel en ik spring een gat in de lucht als ik aankom. Het lijkt wel een 5 sterren hotel met een zwembad en alles erop en eraan. Super schoon en de dames achter de receptie zijn super vriendelijk, behulpzaam en spreken goed Engels. Echt een aanrader voor iedereen die ooit naar Chiang Rai gaat -> Mercy Hostel.

Na het inchecken spring ik in het zwembad om lekker af te koelen en kom ik in gesprek met 3 Australiërs. Ze nodigen mij uit om mee te gaan naar de nachtbazaar voor wat eten, dus een douche en skype gesprek met m’n ouders verder lopen we het hostel uit op zoek naar de nachtbazaar waar we wat shoppen en genieten van het heerlijke Thaise eten.

De volgende dag wil ik op pad naar de Witte tempel, de waterval en de zwarte tempel. Vader Frank, zoon Daniel en Marie (geweldige mensen!) besluiten mee te gaan, want dat klinkt als een leuke dag! We huren met z’n vieren een auto bij de receptie en binnen 10 minuten staat de auto voor de deur. Heerlijk cruisen door de Chiang Rai omgeving, op naar de witte tempel! Deze is werkelijk prachtig (de vele Chinese toeristen moet je even wegdenken) en hang daar mijn wens aan de wensenboom in de tuin.

De omgeving is werkelijk prachtig dus we vervelen ons niet onderweg naar de waterval zuid-west van Chiang Rai. Daar aangekomen hiken we naar boven in een adembenemende jungle, zo mooi! <3 Helemaal boven aangekomen ben ik even stil…wat een prachtige waterval en met het geluid van de zingende vogels op de achtergrond in deze geweldige jungle kan ik niets anders dan onwijs genieten van het moment, het hier en nu, zonder zorgen.

Op de terugweg naar Chiang Rai, stoppen we langs de weg voor een lunch. Het ‘oma-tje’ staat druk te koken en het is een geweldig mens om te zien. Zo vriendelijk en na wat kletsen wil ze graag met ons op de foto. Voor aan de muur zegt ze, hoe schattig! Uiteraard wil ik ook een foto en na het bekijken van de fotowand, besluiten we naar het meer te gaan die we op een foto hebben gespot. Het is niet ver rijden en hebben geen haast, dus waarom niet? Heerlijk om zo je dag in te kunnen delen!
Na het meer en de zwarte tempel (die inmiddels al dicht was) genieten we van de ondergaande zon alvorens we terug naar het hostel gaan.

Wat een heerlijke dag! In de avond zoeken we elkaar weer op om wat te gaan eten in de stad en ik krijg na het eten pool les van Frank & Daniel onder het genot van een cocktail, die erg goed zijn! Deze mannen zijn echt niet te verslaan maar na een super gezellige avond ga ik tevreden naar bed…

Vandaag is het weer een dag om de was te doen, mijn blog bij te werken, foto’s te uploaden en lekker te ‘niksen’. Morgen tijd om Thailand te verlaten dus op naar Laos!

  • 31 Maart 2015 - 13:04

    Marco:

    Hi Miranda!

    geweldig om je verhalen te lezen, komt me allemaal erg bekend voor ;-) Nu vanuit Chiang Rai richting de gibbon experience?? Veel plezier in Laos.....erg jaloers!

    groeten vanaf kantoor,
    Marco

  • 31 Maart 2015 - 13:36

    Miranda:

    Hi marco!
    Dank je :-) ik ben inmiddels al in vang vieng (loop iets achter met mn blogs posten door het slechte internet haha prachtig hier!! Ik geniet volop en denk vooral niet aan kantoorwerk dus jij succes daar!
    Xxx

  • 06 April 2015 - 15:02

    Marielle:

    Zo paar dagen vrij dus eindelijk tijd om je blog te lezen.. schandalig ;) klinkt als een heerlijke dag inderdaad! Ik wil ook jungle! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 5699

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 26 Mei 2015

Mijn reis door Azie

Landen bezocht: