Kanachburi & Ayutthya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Miranda - WaarBenJij.nu Kanachburi & Ayutthya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Miranda - WaarBenJij.nu

Kanachburi & Ayutthya

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

11 Maart 2015 | Thailand, Ayutthaya

Het is tijd om Bangkok uit te vluchten, dus om 7.00 uur sta ik in de lobby klaar om opgehaald te worden. Met een mini-van wordt ik samen met een groep andere toeristen de stad uitgereden, op naar de Floating Market! Eenmaal aangekomen en een korte toelichting van onze gids verder, mogen we dan eindelijk in een bootje stappen, jeeejjj wat leuk!!

Het water ligt vol met bootjes, zowel met mensen die iets willen kopen als met mensen die iets verkopen. Vers fruit, hele boten vol! We varen iets verder en komen langs allerlei ‘kraampjes’ langs het water. Als je iets wilt kopen steek je je hand op, meren we aan en maak je je keuze. Van tassen, hoeden en frutsels tot kruiden en etenswaren. Super leuk spektakel om te zien en wanneer we weer uitstappen, loop ik de markt nog even over langs de waterkant. Verse aardbeien smoothie wordt mijn keuze terwijl ik verder shop. Na de markt worden we met een speedboot naar een dorp op het water gevaren voordat we elders uitstappen om daar weer de bus in te stappen naar de volgende bestemming.

Onderweg stoppen we voor een heerlijke lunch waar ik in contact kom met Connie, een NL meid en twee Duitse jongens Simon en Bruno. We stappen hetzelfde busje in, wel zo gezellig en bespreken uiteraard elkaars reisplannen. Dat is zo’n beetje het enige waar ik tegenwoordig nog over praat, wanneer je nieuwe mensen ontmoet is de eerste vraag vaak: “waar kom je vandaan?” Gevolgd door: “hoe lang ben je hier al?” “waar ga je hierna naartoe?” “heb je nog tips?” haha lekker standaard lol.

Aangekomen bij de River Kwai Bridge lopen we met z’n vieren naar de brug en horen we van de gids de historie die zich hier heeft afgespeeld. Een wandeling over de brug en wat foto’s later bestellen we nog een drankje voordat we weer verder gaan met de bus.

Een stop bij het treinstation over de river kwai waar we genieten van een prachtig uitzicht, een buddha in de grot, en over het spoor lopen om wat mooie foto’s te maken. Onze tourgids begint in het Thais iets te roepen (uiteraard onverstaanbaar) maar het is duidelijk dat we van het spoor af moeten want de trein komt eraan. Wanneer de tweede trein langskomt stappen we in en ja hoor, hoofd uit het raam…. Heerlijk!!
Als onze tourgids vervolgens gebaard dat we eruit moeten, springen we uit de trein en stappen we weer een busje in, op naar onze slaapplaats voor vanavond! Een drijvend huisje op het water en we vragen ons af wat we hiervan moeten voorstellen. Onderweg al de grootste lol dat we minimaal een schone kamer willen, warm water in de douche, geen beesten in de kamer etc. Lekker diva gedrag! Haha

Aangekomen bij het guesthouse/hostel op het water, sleep ik mijn zware tas de brug over en krijgen we een kamer toegewezen. Mr Japan (die ik even zo noem voor het gemak, aangezien ik zijn naam na 10x oefenen in de bus nog steeds niet kan uitspreken) mag eerst, het tweede vlothuisje zijn 3 kamers en Connie, Bruno/Simon en ik zitten naast elkaar. Gezellig! Ik stap de kamer in en verbleek bij het aangezicht van de kamer…. Een bed met een matras zo oud, de veren steken nog net niet door je laken heen, gaten in het plafond, en het ziet er niet zo schoon uit. Hmm… snel even kijken bij de buren, die dezelfde gedachte hebben haha. Bijgekomen van de ‘schrik’ pak ik mijn spullen uit en stap onder de douche waar ik elke dag weer naar uitkijk na een zeer warme dag. Even lekker schoon wassen en je weer mens voelen! Helaas pindakaas…. Koud water. Maar het kan mij inmiddels niks meer schelen, dus spring onder de koude douche en na deze flinke opfrisser is het tijd om te eten.

Na het eten kletsen we nog wat met ons gezellige groepje en besluiten we te gaan poolen. Hillarisch aangezien niemand kan poolen, dus pas na 10 rondes beginnen we her en der wat ballen erin te schieten haha. Ineens gaan alle lampen uit en blijkt de generator kapot te zijn, aii… dan maar naar bed, want poolen zit er niet meer in. Met z’n allen en 1 telefoon met verlichting naar onze kamers om op zoek te gaan naar zaklampen. Pffiieuuw ik blij dat ik deze heb meegenomen! Had niet verwacht deze nodig te hebben, maar zo zie je maar weer! Eenmaal bewapend met onze zaklampen gaan we naar bed en terwijl ik nog aan het rommelen ben in mijn kamer hoor ik een hoge gil komen uit de kamer van Connie. Oh jee… dat kan maar 1 ding betekenen en ja hoor… een kakkerlak in haar kamer! Gatsie :-( 
Ik begrijp als geen ander dat ze nu niet meer in haar kamer durft te slapen, dus nodig haar uit bij mij te komen slapen aangezien ik toch twee bedden in mijn kamer heb. Echter na uitgebreide inspectie van mijn kamer zie ik ook een kakkerlak lopen, iieeuuuwwww!!! Logisch natuurlijk, als ze in haar kamer zaten zitten ze ook bij mij. Bah… met trillende benen gieren we het uit en gaan we op zoek naar een oplossing. Ik heb een muskietennet mee, dus we schuiven de bedden tegen elkaar, schroeven een haak in het plafond en maken een tentje van het muskietennet om ons bed heen, whahahaa de grootste lol als twee bange meiden, maar slapen zit er niet echt in met al die rare geluiden en beesten…

De volgende ochtend liggen de jongens helemaal in een scheur om ons ‘meiden-gedoe’ en na het ontbijt pak ik mijn spullen weer in voor de volgende locatie. Gelukkig heb ik geen twee nachten geboekt… Op naar de Erawan watervallen!

Aangekomen bij het Erawan National Park lopen we braaf achter onze gids aan, die er een flinke pas in heeft. Het is een behoorlijk stuk omhoog klimmen en de 7 watervallen zijn prachtig! Doordat het droogseizoen is, komt er helaas niet veel water uit, maar desalniettemin prachtig om te zien!! <3

Na 2 uur klimmen zijn we dan eindelijk bij de 7e waterval waar we snel het water in springen voor wat verkoeling! Heerlijk zo’n duik in puur natuur maar hey wat voel ik nu? Gratis ‘fish spa’ whahaha de vissen knabbelen lekker aan mijn voeten terwijl we in het water dobberen.
Eenmaal weer beneden en een lunch verder stappen we de bus weer in waarna iedereen op zijn/haar bestemming wordt afgezet. Connie en mr. Japan hebben pech, die mogen nog een nachtje op het water slapen tussen de kakkerlakken, Simon en Bruno worden op het treinstation in Bangkok afgezet om door te reizen naar het zuiden en ik wordt afgezet bij een ander busje om naar Ayutthaya te reizen.

Na 6 uur kom ik eindelijk aan in Ayutthaya waar ik mij gelijk thuis voel in het guesthouse. Wat heerlijk, een warme douche!! In mijn nopjes door de kamer en het warme onthaal door de eigenaar duik ik mijn bed in.

De volgende ochtend spring ik om 8.00 uur mijn bed uit en kan niet wachten om de stad te gaan ontdekken! Nadat ik verwend ben met een heerlijk ontbijt huur ik bij de eigenaar een fiets en ga ik met een kaart van de stad op pad. Wow, wat een prachtige ruïnes en tempels hebben ze in deze stad! Op mijn gemak fiets ik van de ene naar de andere locatie en geniet ik enorm van mijn ontdekkingstocht door de stad zonder mij ergens te hoeven melden. Af en toe een pitstop bij de Thaise eetstalletjes langs de weg voor een ijsje of wat drinken. Na een flinke fietstocht en heel wat locaties verder besluit ik terug te gaan. Onderweg kom ik nog langs een olifantenkamp, wat leuk!! Toch nog maar even van de fiets af om te gaan kijken en wat foto’s te nemen. Op de terugweg krijg ik het natuurlijk weer voor elkaar om te verdwalen en na drie keer heen en weer gefietst te zijn in dezelfde straat stop ik maar even om de weg te vragen. Haha echt weer wat voor mij, lol.

Terug in het guesthouse besluit ik maar gebruik te maken van de uitstekende wifi en mijn foto’s te uploaden. Helaas wederom een foutmelding op mijn blog, maar op facebook kan ik ze gelukkig wel posten. Dus voorlopig geen foto’s op mijn blog, deze kunnen jullie terugvinden op mijn facebook en/of wachten tot ik weer terug ben 

Vandaag een lange bustocht van 7uur naar de volgende stad Sukhothai, waar ik twee dagen zal blijven. Wordt vervolgd!

  • 11 Maart 2015 - 17:15

    Ruben:

    lekkere beesten die kakkerlakken, erg jammer van je fotos
    Die zie ik wel met san dan. Hoe lang reis je met je huidige gezelschap?

  • 11 Maart 2015 - 23:12

    Steef:

    IEHHHHHHHHH KAKERLAKKEN!!!!!!

  • 12 Maart 2015 - 10:33

    Miranda :

    Ja iieeeuuww!! haha
    Ruben, ik heb net wat foto's kunnen posten, maar als je alle foto's wilt zien, toch even bij Sandra kijken, daar staan er veeeeel meer op ;-)
    Was gezellig Steef op de Skype!! :*

  • 12 Maart 2015 - 13:21

    Conny:

    Hey Miranda, leuk om je verhalen te lezen! Ben benieuwd naar alle andere beesten die je nog gaat tegen komen ;-)

  • 13 Maart 2015 - 14:43

    Miranda :

    Hi Conny,
    Dank je! :-) Dat zijn er een hoop hoor! haha Maar gelukkig ben ik nog redelijk bespaard gebleven... lol.
    Het stikt hier van de "mini-krokodillen" (geen idee hoe die beesten heten) muggen, kikkers etc
    Gelukkig geen kakkerlak meer gezien maar dat zal vast niet lang zo blijven... aaiii haha
    Liefs Miranda

  • 15 Maart 2015 - 10:41

    Marielle:

    Hahaha muts! Gelukkig maar dat je een muskietennet had dan! Die drijvende markt zag er echt heel gaaf uit.. wacht met spanning weer op je volgende belevenissen :-)

  • 17 Maart 2015 - 14:15

    Rens:

    Hi Miran, wat goed om te zien dat je het daar zo naar je zin hebt. Je hebt je agenda aardig vol zitten zo te zien! Pak je ook je rust af en toe :)? Ga door met verhalen creeren en delen! Have fun. Gr Rens

  • 20 Maart 2015 - 11:16

    Erica:

    He Miran, wat superleuk om zo even te lezen hoe je het aan de andere kant van de wereld hebt. Zoals we op kantoor ook al dachten; we hoeven ons helemaal geen zorgen te maken, want jij vermaakt je wel! Geniet verder heerlijk van je reis (die kakkerlakken wennen vanzelf, haha!) en ik blijf je volgen via je blog. Liefs Erica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 5704

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 26 Mei 2015

Mijn reis door Azie

Landen bezocht: