Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Miranda - WaarBenJij.nu Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Miranda - WaarBenJij.nu

Vientiane

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

13 April 2015 | Laos, Vientiane

Op naar Vientiane! Na een laatste sandwich van onze favoriete sandwich-dame aan de overkant van het hotel, krijgen we nog wat extra bananen mee voor onderweg en staat de VIP mini-van klaar.

Aangekomen in Vientiane duiken we eerst een koffiebar in voor wat verkoeling onder de airco, een drankje en natuurlijk WIFI om hostels/guesthouses in de buurt te spotten. Na een lange zoektocht en afgrijselijke guesthouses gezien te hebben besluiten we om toch maar in een hostel te slapen, in een dorm. Het ziet er netjes uit en de douches zijn geweldig, dus prima!!

In de avond eten we pizza bij de ‘echte’ Italiaan in de straat met wat andere backpackers en gaan Lori en ik op zoek naar de nachtmarkt. Lekker even shoppen en bijkletsen aan de waterkant.

De volgende dag besluiten we naar het Buddha park te gaan, dus na het ontbijt en het lezen van m’n lonely planet en wat internet reviews gaan Lori, Nathalie & Josh (een stel uit de UK) en ik op pad naar het busstation. Geen tuktuk vandaag van 70.000 kip (ong 7 euro) maar een lokale bus van 6.000 kip (ong 60 cent, hoe bedoel je geldbesparing, haha).

Het Buddha park is erg mooi en sommige beelden zijn inmens groot! We ontmoeten Yeisson (uit Colombia/Spanje) in het park die ook in ons hostel slaapt en hij sluit aan bij de groep, gezellig! We klimmen de “Pumpkin” op die representeert in drie lagen van hel naar hemel met op de top een fantastisch uitzicht over het hele buddha park. Terwijl Lori allang boven is, bekijken Yeisson en ik de beelden aan de binnenkant en klimmen we naar boven. Krappe smalle trappen en het lijkt soms onmogelijk om naar boven te komen. Ik vraag me af hoe iedereen zo snel boven is?!

Boven aangekomen klauter ik door de mond van de “pumpkin” naar buiten en ligt Lori helemaal in een deuk. Waar kom jij nou vandaan?? Whahaha blijkbaar hadden Yeisson en ik de verkeerde route genomen want er bleek gewoon een normale trap aan de zijkant te zijn….. lol!
Weer beneden aangekomen worden Lori en ik nog even op de foto gezet door monniken die voorbij komen (iedereen wil een foto van ons, we zijn natuurlijk zo interessant, lol) en rijden we weer met de bus terug.

In de avond zeggen we Nathalie & Josh gedag, eet ik wat bij het hostel samen met Yeisson terwijl Lori haar blog bijwerkt in de enige coffee shop met airco. Na het eten lopen we nog even richting de nachtmarkt en sluiten we af met een drankje onder het genot van live muziek.

Eenmaal terug in het hostel is het al redelijk laat en er liggen al mensen te slapen in mijn kamer. Dus zachtjes de kamer in en vooral geen licht aan. Als ik bij mijn bed aankom en mijn spullen onder het bed in de kluis doe, voel ik iets bewegen in m’n bed….oh nee toch!!! Geen grote spin hopelijk??

Je gelooft het bijna niet, maar er ligt een grote dronken Finse beer in mijn bed te grommen…. What???? Dat ga je niet menen, grrrrr. Wat een eikel, maar goed laat ik maar gewoon gaan slapen, want morgen moeten we uitchecken en dus redelijk op tijd opstaan. Op zoek naar een leeg bed in de kamer en na hierin geklommen te zijn, realiseer ik me dat er geen kussen in ligt. Zucht…. Moet dan ook echt alles tegenzitten?

De volgende ochtend na ongeveer 2 uur slaap (dankzij zijn gesnurk) ga ik snel een koffie halen voordat ik iemand uitfoeter (zelfkennis) en wil na het ontbijt gaan douchen. Verrek… mijn handdoek is weg! Dat ga je niet menen? Gelukkig vind ik hem al redelijk snel terug, in mijn bed waar de ‘Finse beer‘ ligt te slapen. Hij dacht dat het een extra dekentje was…. Grrrr. Na een in mijn ogen redelijk netjes uitgelegd te hebben dat ik niet zo blij was met deze situatie, bleek het toch iets anders overgekomen te zijn, want de Fin was behoorlijk onder de indruk en Lori lag helemaal in een scheur en kon niet geloven dat ik hem op z’n donder gaf. Hahahaha.

Terwijl ik uitcheck en twee grote flessen water haal voor onderweg, haalt Lori snel twee sandwiches voor onderweg (we zijn inmiddels een geoliede machine) en zeg ik Yeisson nog snel gedag voordat we de tuktuk in springen die ons naar het busstation brengt.
Op naar Thakhek!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 5709

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 26 Mei 2015

Mijn reis door Azie

Landen bezocht: