De slowboat naar Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Miranda - WaarBenJij.nu De slowboat naar Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Miranda - WaarBenJij.nu

De slowboat naar Luang Prabang

Blijf op de hoogte en volg Miranda

12 April 2015 | Laos, Luang Prabang

Inmiddels hebben de twee meiden uit mijn kamer besloten met mij mee te reizen naar Laos, dus zoals afgesproken staan Lori (uit de USA), Hanna (uit Canada) en ik om 5 uur ’s nachts onze tas in te pakken om op tijd bij de bus te zijn. Wat een bizarre tijden, maar goed je moet er wat voor over hebben! Haha Alles gaat redelijk voorspoedig en komen gelukkig op tijd bij de slowboat aan. Na een hele dag op de boot met fantastische uitzichten komen we aan in Pakbeng, onze tussenstop om te overnachten. Daar springen we achterin een truck die ons naar een guesthouse rijd. Best gezellig want zo leer je in een keer een hoop mensen kennen als je twee dagen op zo’n boot zit.

Aangekomen in Luang Prabang hoppen we van het ene guesthouse naar het andere guesthouse om een geschikte kamer te vinden en vinden we uiteindelijk een mooie kamer met balkon vlakbij de nachtmarkt. Onwijs gezellig om nu met z’n drieën te reizen! Het klikt direct met deze geweldige meiden en zoals vrouwen zijn, de eerste avond is natuurlijk shoppen op de markt! Haha

Na het shoppen gaan we op zoek naar de bar Utopia wat naar horen zeggen ‘the shit’ is! Lang leve de offline map op mijn telefoon (maps.me) en wanneer we de bar eindelijk gevonden hebben, bestellen we snel een drankje want we horen dat de bar om 23.00 al dicht gaat (whhaaattt??? Maar dit blijkt normaal te zijn hier…)

Aan de bar ontmoeten we Alex, een hillarische gozer uit de UK en na flink wat grappen nodigt hij ons uit mee te gaan bowlen want dat is de enige plek die nog open is na 23.00 uur. Primmaaa, buiten de bar staan er al tuktuks te wachten, dus we springen ineen tuktuk, op naar de bowlingbaan! Haha

De volgende dag lopen we de straat uit en worden we uiteraard door tuktuk chauffeurs nageroepen die adverteren voor de watervallen. Na wat onderhandelen maken we een deal en worden we een half uur later opgehaald zodat wij snel onze zwemspullen kunnen pakken. Op naar de watervallen!

Voordat we bij de watervallen aankomen, bezoeken we het beren resque center. Na wat foto’s lopen we door naar boven. De watervallen zijn werkelijk prachtig en met name de laatste grote waterval is magnifiek!! De zon schijnt over het water, waardoor deze turquoise groen kleurt, nog nooit zoiets magisch gezien!!! Na een momentje genieten op de brug lopen we weer terug naar beneden om te gaan zwemmen (lees pootje baden haha) voordat we weer worden opgehaald door dezelfde tuktuk.

Terwijl we terug rijden raken we in gesprek met onze mede-tuktuk-passagiers zoals altijd en voordat we het in de gaten hebben zit er ineens een kakkerlak op de grond. Whhaaaaa ik schreeuw het uit en we komen niet meer bij van het lachen als de Engelse dame naast ons heel droog de kakkerlak oppakt en uit de tuktuk gooit. Hahaha.

Na een heerlijke douche besluiten we te gaan eten op de nachtmarkt (all you can fit on one plate-buffet voor 1 euro) en komen we op tijd aan bij een bar om de hoek, waar we onder het genot van een cocktail vermaakt worden door een modeshow en een hiphop show, super leuk!!!

Na de shows loop ik terug naar het guesthouse, terwijl de meiden nog een drankje doen. Ik ben net binnen als ineens alle stroom uitvalt!! Tjah… probeer dan je backpack maar te vinden en de zaklamp die daar ergens in rondslingert. Maar goed, eenmaal gevonden loop ik naar beneden waar de eigenaar inmiddels al druk met kaarsen aan de slag is gegaan en mij verteld dat er een grote oude boom is omgevallen op het elektriciteitsnet van de stad. Dus voorlopig geen stroom meer… dahm!

Niet lang daarna komen de meiden terug want ja… geen stroom meer in de hele stad! Terwijl het hele guesthouse (van hout) voorzien wordt van kaarsen, maken de meiden zich zorgen over het mogelijk afbranden van de hele toko. Gelukkig kan ik ze gerust stellen door ze op het balkon te laten zien dat we altijd nog in Jackie-Chan-style naar beneden kunnen glijden en op de auto kunnen springen die eronder staat hahaha.

Een uitgeruste nacht verder, ga ik vandaag alleen op pad. Even lekker rondstruinen in de stad en na het beklimmen van de berg in het midden van de stad geniet ik van een prachtig uitzicht over de rivier en de stad. Wow!

Wanneer ik weer beneden ben en langs wat restaurants loop, hoor ik ineens mijn naam. Lori! Ik overtuig haar om mee te gaan naar de massagesalon waar we genieten van een welverdiende lange voetmassage van 1 uur. Heerlijk!!

Aangezien dit onze laatste avond is hier, doen we nog een drankje bij Utopia en plakken we er nog een bowlingronde aan vast (blijkbaar is hier de stroom weer actief, dus why not?) haha

Het liefst zou ik hier nog wat dagen langer blijven, maar gezien de stroom issues besluiten we om verder te trekken. Op naar Vang Vieng!

  • 12 April 2015 - 14:38

    Elise:

    Heerlijk mi, het klinkt geweldig!
    Wel vermoeiend lijkt me al dat reizen. Probeer je af en toe ook eens niks te doen?
    Je moet wel bijkomen van al die avonturen he haha!

    Krijgen we nog een blog over die verschrikkelijke busreis?
    Ik ben benieuwd!

    We missen je lieve schat maar we zijn blij dat je het zo naar je zin hebt. :)
    Geniet er maar van, dan genieten wij van jou!

    Liefs

  • 12 April 2015 - 19:13

    Marielle:

    Ik vond het volgende verhaal al veel te lang duren! Klinkt weer heerlijk en fijn dat je meiden hebt gevonden waar het goed mee klikt.. stroom issues is ook niet alles idd.. benieuwd waar je nu weer beland! xx

  • 12 April 2015 - 19:20

    Ruben:

    hoi, erg leuk al die avonturen. Elise heeft wel gelijk, anders heb je zo nog een vakantie nodig om bij te komen. Maar je zou aan het einde van de reis gaan genieten van het strand toch?
    Nog een voordeel van alle kakkerlakken, je schrikt thuis niet meer van een kleine spin haha.

    Merk je nog verschil als je reist van Thailand naar Laos? Of is alles één pot nat? Even een samenvatting van wat er hier allemaal gebeurt. Ik werk kom thuis, eet wat en ga slapen.......
    Klinkt ook leuk toch? Wel is Joshua ziek geweest. Gelukkig gaat het nu alweer goed.

    Tot ziens, we houden van je liefs
    Ruben (stront voorop), Sandra, Joshua en Deborah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 5711

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 26 Mei 2015

Mijn reis door Azie

Landen bezocht: