Jungle tocht - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Miranda - WaarBenJij.nu Jungle tocht - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Miranda - WaarBenJij.nu

Jungle tocht

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

25 Maart 2015 | Thailand, Chiang Mai

Ik ben toch wel een beetje zenuwachtig als ik word opgehaald door een wit busje voor de jungle tocht. Met een minimaal bepakte dag rugzak moet ik de komende 3 dagen overleven in de jungle!

We starten de tour met bamboo raften, leuk! De rivier staat vrij laag door het droog seizoen, maar onze Thaise ‘bamboo rafter’ is zeer bekwaam en weet ons tussen alle rotsen in het water te sturen. Onderweg worden we nat gespetterd door Thaise kinderen langs de kant, haha.

Na het raften krijgen we een lunch in een dorpje voordat we de hike tocht starten. Een leuke groep van 12 mensen, waarvan 6 mensen maar 1 nacht blijven. Het hiken start, dus rugtas op en we lopen de bush bush in. In dit droge seizoen branden ze elk jaar de bladeren weg in het bos, dus de lucht is zeer zwaar en er hangt een witte waas over de vallei. Onderweg komen we zelfs nog brandende takken en bomen tegen, want in Thailand gaan dit soort dingen natuurlijk niet zo ‘beveiligd’ als in NL.

Na een flinke hike van 2 uur in de bergen komen we bij een waterval, eindelijk! Terwijl ik nog rustig m’n bikini aantrek springen de meesten al in het water. Als ik aankom bij de waterval, schrik ik mij kapot!!!! Een van de jongens Ryan is uitgegleden op een rots in het water en is ondersteboven gevallen met z’n hoofd op een rots, aiii…. Het bloed gutst van zijn hoofd af en alles zit onder het bloed! Ik ren terug naar Sam, onze tourguide voor hulp. Gelukkig hebben we twee franse zusters in onze groep en na het schoonmaken van zijn hoofd blijkt hij een flinke snee boven zijn wenkbrauw te hebben. We besluiten dat Sam met Ryan naar het ziekenhuis gaat voor hechtingen, want hij kan zo niet verder en wij hiken verder het bos in onderweg naar ons kamp voor de eerste nacht. Daar veilig aangekomen, wachten we op Ryan die 2 uur terug moest hiken, naar het ziekenhuis moest en weer terug omhoog moest hiken.

Net voor het donker komen Sam en Ryan gelukkig aan in het kamp waar hij uitgebreid verslag doet van zijn ziekenhuis ervaring. Hij kan inmiddels weer lachen en is apetrots dat hij door twee franse zusters is verpleegd in het bos, dus zo te horen is alles weer okay haha.

Na het eten spelen we een spel rond het kampvuur alvorens in m’n bed induik na zo’n lange zware dag. Niks geen matras of enige luxe. In dit kamp douchen we onder de waterval, slapen we op een houten plank met een dun dekentje, geen elektriciteit, echt hardcore bikkelen!

De volgende ochtend ben ik vroeg wakker en onder het genot van een kopje thee kijk ik naar Joseph en Ryan die met bamboo stokken hun Viking vechtsport aan mij demonstreren. Als de helft van de groep vertrekt, blijven Alexandra, Jerome, Joseph, Ryan, Jack, Sam (onze tourguide) en ik over om verder de bergen in te trekken. Ik twijfel of ik de jungletocht niet moet afbreken, want ik trek het eigenlijk niet om nog een dag in deze hitte (42 graden) door de bergen te hiken…. Pfff, maar ik besluit m’n schouders eronder te zetten en met de tocht door te gaan.

Na 3 uur hiken, komen we aan bij een hutje waar een oude man voor ons noodle soep kookt. Lekker even bijkomen en we weten allemaal niet hoe snel we het eten moeten opscheppen, want we hebben HONGERRRR haha.

Na de lunch weer verder de bergen in en na 3 uur komen we dan eindelijk in ons tweede nacht kamp aan. Ik moet douchen in een plas water op de grond… (serieus???? Sam je maakt een grap toch!!!!) en slapen weer op de heerlijke harde houten planken.

Dit kamp is in een klein bergdorp, dus er staan meerdere kleine houten hutjes en de kinderen van het dorp verkopen ons handgemaakte sierraden, waar ik graag een contributie aan bijdraag. Deze mensen zijn zo arm, maar tegelijk zo ontzettend rijk… ze zijn blij met wat ze hebben, een dak boven hun hoofd en eten. Dat is voldoende, ze zijn gelukkig ondanks dat ze niks hebben en ik ben ontroerd als ze ’s avonds na het eten ons vergezellen bij het kampvuur en met allerlei hapjes aankomen. Werkelijk alles wordt uit de kast getrokken voor ons. En ze vinden het geweldig om wat Engelse woorden te leren en ze demonstreren ons hoe je met bladeren uit het bos een sigaar kunt maken, lol.

Tot nu toe nog geen enge spinnen gezien gelukkig, totdat er iemand van onze groep naar het toilet gaat en snel terugkomt om een grotere zaklamp te halen. We gieren het uit en lopen snel mee naar het toilet om te kijken wat daar nou precies zit. Een voor NL begrippen ZEER grote spin (zo groot als je hand, maar niet zo harig als op eerdere foto’s) zit op de muur en terwijl ik veilig op een afstand blijf (brrrr) maakt de rest van de groep een foto van de engerd.

Ik slaap erg slecht als verwende prinses op deze planken, dus ik ben weer vroeg wakker… na het ontbijt hiken we weer verder dus het is tijd om afscheid te nemen van deze geweldige mensen. We zitten hier 800 meter hoog dus na een zeer lange tocht naar beneden, komen we dan eindelijk aan bij een jungle-shop waar we uitgedroogd van de tocht en de hitte snel wat te drinken bestellen.

We worden gelukkig opgehaald door een auto die ons naar het olifantenkamp brengt. De olifantenrit stelt niet veel voor, maar het is geweldig om ze te zien baden in de rivier. Wat een prachtige beesten en wat zijn ze groot! haha

Terug in het hotel, klaag ik niet meer… een douche, een bed… eindelijk!

In de avond zoeken we elkaar op in Chiang Mai voor een borrel om nog even over onze jungle avonturen na te kletsen en ga ik nog even salsa dansen (jeeejjj) voordat ik uitgeput m’n bed induik.


  • 25 Maart 2015 - 18:42

    Ruben:

    Eindelijk!!!! Salsa dansen?
    Serieus?! Je bent helemaal gesloopt en dan is jou reactie, Jeeh Salsa?
    Respect voor je doorzettingsvermogen hoor. moet erg zwaar zijn, hitte en ijle lucht.
    Ik wil je nog bedanken dat je aan Deborahs verjaardag hebt gedacht. Mooie kaart, erg lief.
    Dat soort dagen wordt je stiekem wel gemist.

    Als het trouwens nog lang zo door gaat kun je niet meer thuis slapen, dan vraag je je af hoe je ooit op een matras hebt gelegen.
    Eet je stiekem al spinnen?

  • 26 Maart 2015 - 09:43

    Elise:

    Sjongejonge miran.
    Wat een zware tocht! Daar was Oostenrijk zeker niks bij haha!
    Bikkel hoor. Heel gaaf!
    Doe je voorzichtig? Dikke knuffel!

  • 28 Maart 2015 - 04:42

    Miranda:

    Hi ru, hahaha ja na n zware jungletocht is t fijn om je weer even 'vrouw' te voelen door je op te tutten en te gaan dansen! Al was ik natuurlijk wel kapot moe ;-)
    Graag gedaan ik mis jullie ook!!
    Haha nee hoor ik kan niet wachten tot ik weer in mn eigen schone zachte bed lig ;-) lol
    En vwb die spinnen. .... jakkes echt niet dus!! Hihihi
    Liefs miranda

    Hi elise, ja oostenrijk was hier niks bij! Haha maar het was de tocht absoluut waard want het uitzicht was geweldig en de hilltribes waren zo authentiek zeer mooi om te zien.
    Doe ik schat! X

  • 06 April 2015 - 16:05

    Marielle:

    Zooooooo dat klinkt heel heftig maar ook heel gaaf! Je hebt in elk geval goed gesport deze dagen ;) ik zie je helemaal staan bij die plas.. hilarisch!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 24 Feb. 2015
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 5700

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 26 Mei 2015

Mijn reis door Azie

Landen bezocht: